Christine Aannerud ny daglig leder på Østfoldbadet

30 oktober 2020

Christine Aannerud (49) fra Båstad overtar 1. februar som daglig leder i Østfoldbadet. David Koht-Norbye ønsker å gå av med pensjon, og vil være med i overgangen fram til generalforsamlingen i april.

– En spennende jobb. Gleder meg til å bruke min medie-, salgs- og ledererfaring til å videreføre den posisjonen Østfoldbadet har både lokalt og regionalt. Uten tvil et firma med godt omdømme etter en eventyrlig reise. Jeg har respekt for det som er gjort gjennom 20 år, og vil gjenre bidra til å løfte Østfoldbadet videre, sier den nytilsatte daglige lederen.

Christine Aannerud kommer fra stillingen som salgsdirektør i Nettavisen og Amedia med fokus på digitalt annonsesalg. Tidligere har hun arbeidet i AOL/Time Warner som sjef for det norske markedet og bl.a. Coca-Cola og Ringnes. Hun er utdannet på BI. Dessuten er hun engasjert i lokalsamfunnet bl.a. som tidligere leder i HK Trøgstad i tre år.

– Ser fram til å bidra inn i en veletablert lokalbedrift med stor betydning for lokalsamfunnet. Dette gir meg en stor grad av eierskap og engasjement, samtidig som det oppleves meningsfylt å kunne bruke seg selv i så variert og sammensatt rolle, legger hun til.

PENSJONIST I APRIL

Daglig leder David Koht-Norbye (67) ble ansatt i Østfoldbadet i april 2000 og har vært med på hele reisen fra byggetiden og senere utvikling. Etter eget ønsker han nå å tre tilbake etter tre utbygginger og utfordringer i en voksende bransje. Korona-tidene fletter seg inn i en lang historie med behov for stort engasjement.

– Vi har mye å takke David for, og ønsker ham lykke til som aktiv pensjonist. Han blir med oss fram til generalforsamlingen i april, og vi er glade for at han vil bidra til en myk overgang. Det har vært en spennende prosess å finne fram til ny daglig leder som kan videreføre Østfoldbadets posisjon som fyrtårn både lokalt og nasjonalt. Vi er svært tilfredse med søkermassen, og i et vanskelig valg er vi overbevist om at vi har funnet den rette arvtakeren. Begge to har mediebakgrunn og har gjennom sitt virke sist seg som gode strategier med fokus på kundeopplevelsene, sier styreleder Line Schi.