fbpx

Timeplanbeskrivelser

GRUPPETIMEBESKRIVELSER

Spinning

Dette er kondisjonstrening på sykler til inspirerende musikk. Spinning er en effektiv treningsform for kondisjon og forbrenning som i hovedsak trener beinmuskulatur. Passer for alle, det er enkelt å tilpasse innsatsen til egen form. Du finner timer på 45min, 75 min og 90min på timeplanen. SAL 1

 

Bootcamp/KettleStyrke

Dette er en styrketime for de med litt erfaring i styrketrening. Timen vil inneholde ulike elementer av effektive styrkeøvelser, med bruk av utstyr som kettlebells, vektballer, vektstang og matte. Denne timen skal gjøre deg sterkere og tøffere! SAL 2

 

Roing og styrke

I denne timen bruker vi romaskinen og styrkeøvelser om hverandre. Roing er en ekstremt effektiv kondisjonstrening av så å si hele kroppen, og kombinert med grunnleggende styrkeøvelser på gulvet, er dette timen som gir deg en komplett trening av både høypuls kondisjon og basis styrketrening. Passer for alle! SAL 1/2

 

Basis styrke

Dette er en styrketime som tar for seg grunnleggende øvelser i styrketrening med tilhørende utstyr. Timen passer for alle, og er en fin gruppetime hvor du blir trygg på styrketrening og grunnleggende teknikk. SAL 2

 

Mage/rygg

Dette er en enkel time med fokus på kjernemuskulatur og evne til å stabilisere rygg. Her bruker vi utstyr som matte, strikker, BOSU og jobber med effektive styrkeøvelser. Passer for alle. SAL 1

 

Bassengtrening

Dette er gruppetrening i varmt basseng. Trening i vann vil inneholde elementer av kondisjon og styrke, og vil i stor grad hjelpe på din bevegelighet. Denne treningen er effektiv og skånsom på samme tid, og passer for alle. Dette er også en time som kan passe godt som en oppstart dersom du sliter med ulike smerter, skader eller utfordringer. Vi bruker inspirerende musikk og diverse treningsutstyr for vann. OPPLÆRINGSBASSENGET

Basseng TABATA  – en morsom, intervallpreget bassengtime med masse energi 🙂 OPPLÆRINGSBASSENGET

 

StepPuls– en time med enkle trinn og kombinasjoner etter drivende musikk.  En herlig og effektiv time hvor du får opp pulsen og som passer 🙂 SAL 1

 

TRX

TRX er slyngetrening. Her trener vi styrke med bruk av slynger som utfordrer stabilitet og kjernemuskler spesielt, men dette er en generell effektiv styrketrening. Slyngetrening er spesielt egnet for å styrke rundt ledd og øke kontroll og koordinasjon. Timene vil passe for alle da det er enkelt å tilpasse nivå, og man får innføring underveis.

 

YOGA – *Deltakelse på våre Yoga-timer fordrer at du har Platina-medlemskap!

 

Yin Yoga* – En rolig og meditativ time. Posisjonene er sittende/liggende og varer i 3-5 minutter. Du utvikler bevisst oppmerksomhetsbruk og spenningsregulering. Det tilrettelegges for en mental ro som hjelper oss å slippe spenninger på veien. En time som passer for alle. Formiddagstimen varer 60 min., ettermiddagstimen varer 75 min.  – SAL 1

Yoga Solhilsen* – En god start på dagen hvor fokuset ligger på flyt, i bevegelse og opplevelse, fra øyeblikk til øyeblikk. Vi trener opp samspillet mellom styrke og bevegelighet, i det vi beveger oss inn i Solhilsen A og Solhilsen B. Det er en reise gjennom dynamiske bevegelsessekvenser, utforskning av balanse, og utvikling av mobilitet. Timen avsluttes med avspenning. – SAL 1

RoligYoga*/Rolig MorgenYoga* – En time hvor alt går i et rolig tempo med myke overganger. Målet er økt bevissthet på pust og bevegelighet. De fleste posisjoner utføres sittende/liggende. En time som passer for alle. – SAL 3

 

Våre yogatimer er en kombinasjoner av flere varianter og alle yogatimene er åpne for alle nivåer. Kom og gjør det du kan. Hver time avsluttes med avspenning.

Yogastiler er minst like varierte som ulike ballidretter. Test ut flere for å finne ut hvilken du vil starte med.

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Meld deg på vårt nyhetsbrev

Motta nyttig informasjon og tilbud på e-post!

til toppen